To już koniec. Niestety wszystkie zajęcia zaplanowane odbyły się.
Pozostał nam jeszcze dwudniowy wypad do Warszawy do Centrum Nauki Kopernik.
Trzeba przyznać, że termin był trudny .Ale udało się . Jak było ? Super !!!
Zresztą sami zobaczcie.
Więcej, lepiej, szybciej – rozwój kompetencji kluczowych uczniów szkół Gminy Korfantów w roku szkolnym 2012/2013”.
„Jak określić wiek prapradziadka” – zajęcia rozwijające zainteresowania chemią.
Czy pod żółtą skórką pożywnego banana kryje się radioaktywne niebezpieczeństwo ? Wiedza zdobyta podczas kolejnych zajęć w ramach projektu pozwoliła odpowiedzieć na to pytanie. Scharakteryzowaliśmy zjawisko promieniotwórczości i omówiliśmy jego praktyczne zastosowanie. Przeprowadziliśmy także proces sądowy – uczniowie wcielilisię w role sędziego, prokuratora iobrońcy. Oskarżona to: PROMIENIOTWÓCZOŚĆ . Sędziowie Monika Kuboń i Maciej Wodziński wydali sprawiedliwy wyrok. Nie zabrakło również eksperymentowania podczas zajęć laboratoryjnych
Marzena Zawadzka – Maćków
Drzewa genealogiczne i ogrody ewolucji
Trzeci, ostatni już blok zajęć projektowych, ćwiczył umiejętności manualne i plastyczne dzięki wykonywaniu drzewa rodowego własnej rodziny. Do tej pory poznawaliśmy dzieje gatunku ludzkiego, przyszła więc pora na zgłębienie tajników własnego pochodzenia.
Na koniec uczestnicy projektu wykonali prezentacje w PPT pt. „Ogrody ewolucji” traktujące o filogenetycznym rozwoju roślin, zwierząt i człowieka.
Nie zabrakło oczywiście dodatkowych ćwiczeń i doświadczeń, wszak biologia, to nauka eksperymentalna.
Jolanta Flakowska
Ale było fajnie! To powszechna opinia po wyjeździe naukowym do JuraParku w Krasiejowie w ramach realizacji projektu „Więcej, lepiej, szybciej”, część – „Ja człowiek”.
Pogoda nam dopisała, bo akurat 8 czerwca było ciepło i świeciło słońce, a to znakomicie sprzyjało edukacji na ścieżce dydaktycznej wiodącej przez unikalną jurajską scenerię z około 250 modelami dinozaurów naturalnej wielkości, co daje prawie 70 gatunków prehistorycznych stworzeń. Oczywiście największe wrażenie zrobił amficelis – mierzący 60 metrów długości i brachiozaury o wysokości 20 m.
Więcej, lepiej, szybciej – rozwój kompetencji kluczowych uczniów szkół Gminy Korfantów w roku szkolnym 2012/2013”.
„Ja człowiek” – zajęcia rozwijające zainteresowania biologią
Za nami kolejne spotkania w ramach projektu „Więcej, lepiej, szybciej” – zajęcia rozwijające zainteresowania biologią. Wszystkie grupy, po wstępnej, integrującej fazie zajęć, przystąpiły do przygotowania wystąpienia (wiersz, piosenka, skecz) lub prezentacji w PPT, które w najciekawszy sposób przedstawiały przepis na wykonanie masy solnej.
Śmieci w naszych domach. Co zrobić aby zajmowały jak najmniejszą objętość? W ramach projektu ,, Więcej, lepiej, szybciej " odbyły się zajęcia rozwijające zainteresowania matematyką Ziemia Korfantowska w liczbach. Na warsztatach uczniowie mieli okazję przekonać się jak bardzo można zmniejszyć objętość odpadów zgniatając je.Bawiąc się utrwalaliśmy bądź poznawaliśmy wzory na objętość brył : graniastosłupów, ostrosłupów i brył obrotowych. Weryfikowaliśmy wysunięte hipotezy, ile razy zmniejszy się objętość danego przedmiotu po zgnieceniu oraz szacowaliśmy przybliżona objętości odpadów ,, wyprodukowanych" w naszych domach w zależności od liczby członków rodziny.
M. Hetmańska
Więcej, lepiej, szybciej – rozwój kompetencji kluczowych uczniów szkół Gminy Korfantów w roku szkolnym 2012/2013”.
„Jak określić wiek prapradziadka” – zajęcia rozwijające zainteresowania chemią.
W ramach projektu „Więcej, lepiej, szybciej” – w naszym gimnazjum odbywają się zajęcia rozwijające zainteresowania chemią. Cele główne tych zajęć topogłębienie wiedzy dotyczącej zjawiska promieniotwórczości i jego praktycznego zastosowaniaoraz rozbudzanie i rozwijanie pasji badawczej.
Korfantów od kuchni. W kolejne soboty marca mieliśmy okazję spojrzeć na matematykę od kuchni i zobaczyć jak bardzo przydatna jest jej znajomość w życiu codziennym. Przygotowane przez uczniów przepisy kulinarne modyfikowaliśmy w zależności od liczby osób lub posiadanych składników wykorzystując wiedzę o wielkościach wprost proporcjonalnych. Nauczyliśmy się również sporządzać syropy i solanki o danym stężeniu. Uwieńczeniem spotkania była wspólnie przygotowana pizza.
M. Hetmańska
Od lutego 2013 roku trwają zajęcia z projektu : „Więcej , lepiej , szybciej” z tak trudnego lecz ciekawego przedmiotu jakim jest fizyka. Spotykamy się w 15 – osobowych grupach i staramy się poznać proste narzędzia ludzi pierwotnych, zasady ich działania i budowę. Poznajemy również, pierwsze doświadczenia jakie przeprowadzali uczeni nie posiadając tak nowoczesnego sprzętu, jakim dysponują dzisiaj, a które miały ogromny wpływ na rozwój ludzkości. Oto jak się bawimy
· budowaliśmy poduszkowce
· przeprowadzaliśmy galwanizacje wody
· budowaliśmy wahadło matematyczne.
„Gimnazjalisto, planuj przyszłość już dziś” - zajęcia z poradnictwa i doradztwa edukacyjno – zawodowego
W miesiącu lutym i marcu br. odbyły się pierwsze zajęcia z poradnictwa i doradztwa edukacyjno – zawodowego w ramach realizowanego projektu „Więcej, lepiej, szybciej” . Grupy: I, II i V uczestniczyły w spotkaniach, które pozwoliły uczniom zgłębić wiedzę niezbędną do podjęcia w przyszłości decyzji o wyborze zawodu i szkoły ponadgimnazjalnej. Uczestnicy poznali czynniki warunkujące trafny wybór zawodu, strukturę szkolnictwa ponadgimnazjalnego oraz warunki przyjęć i zasady rekrutacji do szkół. Ponadto zostali zapoznani z sytuacją młodzieży na lokalnym rynku pracy w świetle danych Powiatowego Urzędu Pracy w Nysie. Na kolejnych spotkaniach rozpoznawali swój potencjał i preferencje zawodowe w oparciu o przeróżne ćwiczenia, testy i ankiety (test wielorakiej inteligencji, ankietę zdolności „W czym jestem mistrzem?”, komputerowy test zainteresowań i preferencji zawodowych). Sporych emocji dostarczyło uczestnikom ćwiczenie wykonywane w małych grupach, sprawdzające konkretne umiejętności uczniów: językowe, manualne, plastyczne, matematyczne, logicznego myślenia, porządkowo – organizacyjne, współpracy z innymi itp. Uczniowie po rozpoznaniu swoich mocnych stron zastanawiali się nad tym, w wykonywaniu jakich zawodów byłyby one przydatne.
Elżbieta Sternik
W ramach projektu "Więcej, lepiej, szybciej – rozwój kompetencji kluczowych uczniów szkół Gminy Korfantów w roku szkolnym 2012/2013” w naszej szkole zostały zorganizowane zajęcia z historii o tematyce regionalnej. Pierwszy cykl spotkań poświęcony był poznaniu zabytków Korfantowa. Młodzież poznawała historię najciekawszych obiektów, robiła zdjęcia oraz przygotowywała prezentację. Był także czas na wspólny posiłek i rozrywkę. Niespodzianką była zabawa w chowanego. Uczniowie wrócili do domu z wielkim uśmiechem na twarzy. Nie spodziewali się tak ciekawego spędzenia czasu w nocnej scenerii. Miło było połączyć naukę z zabawą.
Sylwia Kucharzak
Więcej, lepiej, szybciej – rozwój kompetencji kluczowych uczniów szkół Gminy Korfantów w roku szkolnym 2012/2013”.
„Ja człowiek” – zajęcia rozwijające zainteresowania biologią
W miniony piątek i sobotę, 08.03. i 09. 03. br. odbyły się kolejne spotkania w ramach projektu „Więcej, lepiej, szybciej” – zajęcia rozwijające zainteresowania biologią. Podczas, gdy grupa II zgłębiała tajniki biochemicznego składu ludzkiego organizmu, grupa I starała się jak najlepiej zapoznać z budową ludzkiej komórki – tak, by potrafić narysować ją nawet z zamkniętymi oczami. Później, wypełnianie kart pracy na podstawie sporządzonych przez siebie preparatów świeżych oraz preparatów trwałych, nie stanowiło żadnego problemu.
Jolanta Flakowska
„Więcej, lepiej, szybciej – rozwój kompetencji kluczowych uczniów szkół Gminy Korfantów w roku szkolnym 2012/2013”.
„Ja człowiek” – zajęcia rozwijające zainteresowania biologią
Realizacja projektu idzie pełną parą. Zainteresowani biologią uczestnicy projektu badali ostatnio z jakich pierwiastków i związków chemicznych składa się człowiek. Laboratoryjne zajęcia poprzedziły gry i zabawy integrujące grupę. Kolejne zajęcia, to warsztaty polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu modelu ludzkiej komórki.
Jolanta Flakowska